top of page

מנהלי מוצר מסכמים שנה | איך ולמה

אבל למה?

לכל מנהל מוצר, סוף השנה הוא זמן מושלם לעצור לרגע, להעריך את הדרך שעברנו ולתכנן את הדרך שלפנינו. סיכום שנה אינו רק תיעוד של מה שהיה, אלא כלי חיוני ללמידה, התפתחות וגיבוש תוכנית עתידית.

מרבית עובדי הארגון לא יסכמו את השנה באופן סימבולי, אני מאמין שדווקא אנחנו מנהלי מוצר חייבים, כי חלק ממתודולוגיות העבודה הקבועות שלנו הן:

1.מחקר

2. קביעת יעדים

3. אפיון

4. פיתוח

5. בקשה ואנליזה

חוזר חלילה

אנחנו צריכים לוודא בכל ספרינט, בכל גרסה, בכל שבוע, בכל חודש, בכל רבעון האם הגדרנו, יזמנו, הוצאנו לפועל, מדדנו ותיקנו את עצמינו גם בראי שנתי.



מה צריך לכלול סיכום שנה כזה?

  • ההישגים ואתגרים תיאור של ההישגים המרכזיים, כולל מקרים ספציפיים שהביאו להצלחה. פירוט האתגרים שנתקלתם בהם ואיך התמודדתם איתם.

  • נתונים ומדדים הצגת מדדים כמו צמיחה במכירות, שיפורים בממשק המשתמש, זמן פיתוח ממוצע, ומדדי שביעות רצון לקוחות.

  • ניתוח טרנדים ותובנות מתוך הנתונים

  • לקחים ותובנות פירוט הלקחים המרכזיים מהנתונים ומהאתגרים שהתמודדתם איתם. לקיים דיון על איך תובנות אלו יוכלו לשפר את המוצרים בעתיד.

  • מטרות לשנה הבאה קביעת מטרות ספציפיות, מדידות, ותוכניות פעולה לשנה הקרובה. תכנון אסטרטגי ומעשי להשגת המטרות הללו.



גם למסמך הזה יש מטרה ויעדים :-)

אז איך סיכום שנה יכול לשפר את הצוות והחברה:

א. מרחב לחשיבה ולמידה יצירת תודעה קבוצתית ואישית על ההתקדמות שהושגה. זיהוי אזורים לשיפור והתפתחות.

ב. גיבוש ומוטיבציה חגיגת ההישגים וההצלחות. יצירת תחושת גאווה ושייכות בקרב הצוות.

ג. קריאת כיוון ותוכנית להמשך מתן כיוון ברור ופוקוס לשנה הבאה. הבהרת תוכניות ואסטרטגיות להשגת מטרות.

ד. תקשורת פנימית שיפור התקשורת והשקיפות בין צוותים ומחלקות שונות.

ה. סיכום והסתכלות קדימה לשנה הבאה

סיכום השנה אינו רק מסמך, אלא חוויה של גיבוש, למידה ותכנון. כשאנחנו כותבים אותו, אנחנו לא רק מתעדים את העבר, אלא יוצרים את העתיד של המוצר, הצוות, והחברה.



איך נראה מסמך כזה? באיזה כלי?

  • אני לא בטוח שהכלי הוא משנה, לדעתי חשובה יותר דרך ההצגה. אבל לשאלתכם....

  • לטעמי הכי טוב במצגת קצרה, עדיף כזאת שתוצג לכל המשתתפים, הקולגות: המפתחים, המעצבים, מנהלי השיווק, האנליסטים והשותפים האחרים.

  • ניתן גם לשלוח את המצגת ולא להציג אותה אך אז אנחנו מוותרים על היכולת לדון על הנתונים, לחגוג נצחונות ולהדגיש נושאים שיכולים להשתפר.

  • ניתן לכתוב את המסמך ב Word ולהפיץ אותו או במייל.

  • הכרתי ארגון שמפיץ את העדכון בהודעה קולית (ממליץ על הכלי של סאמוראי - מבית טל פלורנטין)

  • בחברות מסויימות במקום להציג שיחקנו במשחקי ניחושים ו Kahoot וכך יצרנו חיבור לנתונים ולגיבוש.

  • בחברות מסויימות במקום לשלוח מסמך אחד, שלחנו בכל כמה ימים נתון מרגש אחר כמו "בשנת 2023 יצרנו 1522 סטוריז והצלחנו להשלים 1498 מתוכם, הזמן הממוצע שנשרש מכתיבת סטורי לעלייתו לאוויר הוא 8.2 ימים בממוצע."



אילו עוד נתונים כדי לי להציג לצוות?

  • כמות משתמשים מוחלטת ודלטה של מצטרפים חדשים.

  • לקוחות/ברנדים משמעותיים שכדאי לציין.

  • כמות סשנים או אורך סשנים בשימוש במוצר או באתר.

  • אם יש עלייה בורטיקל מסויים, ביבשת, מדינה או שפה מסויימת.

  • כמות דרישות עסקיות / אפיקים שהופקו.

  • כמות סטוריז חדשים שכתבו, כמות סטוריז שהושלמו, יחס סטוריז חדשים מול השולמו.

  • כמות באגים שנפתחו, כמות באגים שהושלמו או בוטלו, יחס באגים שנפתחו מול שהושלמו.

  • יחס בין באגים לכל סטורי (הידעתם שהממוצע הוא 3 באגים לסטורי בכל מיני מחקרים בעולם?).

  • כמות גרסאות / ספרינטים.

  • כמות שעות / ימי פיתוח והשוואה לכמות ימי העסקים.

  • כמות פניות לשירות לקוחות, וכמה מהם עלו עד לרמת באג / ניהול מוצר.

  • שימושיות בפיצ'רים מרכזיים שעלו, אנחנו רוצים להציג גם כאלה שעמדו בתחזית וגם כאלה שלא כדי ללמוד מהם.

  • אנקדוטות משעשעות על שימושים: (זה משהו כמו טקס האוסקר של הפיתוחים)

  • פיצ'רים שלא ידענו שיש לנו ומשתמשים עשו שימוש אחר ביכולת ממה שחשבנו.

  • הבאג שחזר על עצמו הכי הרבה.

  • המפתח עם הכי פחות באגים (אנחנו לא נציג את זה עם הכי הרבה)

  • הסטוריז שלא היו להם אף באג.

  • הסטורי שמשך הפיתוח שלו היה הקצר ביותר בשנה.

  • הספרינט הטוב ביותר.

  • הפיצ'ר שלקוחות הכי אוהבים (הכי הגדילו שימוש)



לסיכום

1.מרבית עובדי הארגון לא יסכמו את השנה באופן סימבולי, אני מאמין שדווקא אנחנו מנהלי מוצר חייבים, כי חלק ממתודולוגיות העבודה הקבועות שלנו.

2.גם אם את את או אתה מנהל המוצר היחיד בחברה, תסכמו את השנה, תשלחו לכולם ומי שירצה ידע להעריך את הסיכום.

3. כן גם עכשיו, גם אם את או אתה קוראים את הבלוג הזה אחרי תחילת השנה.

4. סיכום השנה אינו רק מסמך, אלא חוויה של גיבוש, למידה ותכנון. כשאנחנו כותבים אותו, אנחנו לא רק מתעדים את העבר, אלא יוצרים את העתיד של המוצר, הצוות, והחבר.

5. זיכרו לחזור לסיכום השנתי בשנה הבא ולראות כמה גדלנו משנה לשנה.


שתהיה שנה אזרחית טובה

מלאה מוצרים וערך




26 צפיות0 תגובות

Kommentare


רוצה לקבל עדכון בפרקים הבאים?

יש!, נתראה בפרק הבא

bottom of page