top of page

"מנהלי המוצר של המחר"

הספר:

About
מנהלי המוצר כריכה קדמית

| על הספר

הספר "מנהלי המוצר של המחר" הוא מדריך ייחודי ומעשי בתחום ניהול המוצר.

זהו ספר ניהול מוצר הראשון בעברית ומבוסס על ניסיוני האישי ב-17 שנות ניהול מוצר, על מחקרים ומאמרים בנושא. 

"ניהול מוצר" הוא רעיון ומקצוע חמקמק, למרות שהמקצוע קיים החל משנות ה-70 בצורה כזו או אחרת, בתעשייה דעות שונות לגבי מהן המשימות בהן על מנהלי המוצר להתמחות ומהו תחום האחריות. גם בניסיון לשאול מנהלי מוצר שעוסקים בתחום 10 ו-20 שנה, התשובות לגבי מה נכלל בסמכותם, שונות ומגוונות.

ספר זה מתרכז בתהליכים מרכזיים בניהול המוצר, באסטרטגיית ניהול המוצר, במחקר, באפיון והוצאתו של המוצר לפועל עם כל המשימות הנדרשות גם בשלב לאחר השקתו של המוצר. הספר ברובו מעלה סוגיות בתהליכי פיתוח התוכנה (בשונה מפיתוח מוצרים פיזיים או חומרה). יחד עם זאת, פרקי האסטרטגיה דומים בין החברות השונות ואפשר להפיק מהם ערך רב גם בתעשיות המוצרים הפיזיים.

למי מיועד הספר?

הספר לא מיועד רק למנהלי מוצר - אלא לכל מי שמתעניינים בניהול המוצר, כאלה שהיו רוצים לעסוק בתחום, וכאלה שרק סקרנים לגביו. הספר נכתב בכוונה להנגיש את השפה גם לקוראים ללא ניסיון בניהול מוצר או בעולם הטכנולוגיה, וגם לאלו שכבר עוסקים בנושא מספר שנים.

 

באופן כללי ניתן לחלק את ניהול המוצר לשני תחומים:

  • ניהול אסטרטגיית מוצר - תחום ניהולי יותר שמשלב עולמות מחקר, ייזום רעיון, ניהול אסטרטגי, הקמת New line of product ואנליזה - אלו בעיקר משימות בהן עוסקים מנהלי מוצר מנוסים יותר, הדרג הניהולי או מנהלי מוצר יחידים בחברה.

  • ניהול מוצר קלאסי -  קבלת הדרישות, אפיון דרישות, עבודה עם צוותי הפיתוח ועלייה לאוויר, משימות בהן עוסקים מרבית מנהלי מוצר שאינם בדרג הניהולי בחברה, וגם מנהלי מוצר יחידים בחברה.

 

הלב שלי מושקע בכל מילה ושורה בספר הזה. 

הספר הוא בעצמו "מוצר" והדבר שהכי מרגש אותי במוצרים - הוא היכולת שלהם להביא ערך למשתמשים. אני מאוד גאה בו ומקווה שהוא יסייע לכל מי שיבחר לקרוא אותו. 

תודה, קריאה נעימה ומוצרים מדהימים.

Share

| קוראים משתפים

| תוכן העניינים

סוגי חברות, ורטיקלים עסקיים, פונקציות מרכזיות בארגוני תוכנה, מסביב לשולחן, אנשי פיתוח, בודקי תוכנה, מנהלי פרויקטים, אנליסטים, מעצבים, מנהלי מוצר ומיהם מנהלי המוצר בישראל.

חברות, ארגונים, הייטק ותוכנה

איך מנהלים מוצר?, הקשר בין מנהלי המוצר לארגון, אחריות, סמכות והקשר בין ניהול מוצר להורות, כשמנכ"ל החברה הוא גם מנהל המוצר, ניצחונות מהירים.

ניהול מוצר - מתחילים

מיהו הלקוח, תהליכי עבודה, ניתוח אסטרטגי, סוגי מחקר, מחקר שוק, מחקר מוצר, מחקר מתחרים, מחקר משתמשים, ייזום רעיון, אומנות הלמה?, Product market fit, הגדרת יעדים, KPI ומטרות, מכירת רעיון.

אסטרטגיה

תהליך Product Scoping, תהליך Business ERD, תמחור והערכה, בניית Road Map, הגדרת MVP, Lean Startup, דחלילים. הגדרת Feature list, ניתוח דרישות, כתיבת דרישות, Epic-ים, Stories, דוגמאות לכתיבת דרישה, תהליך A\B testing, תהליך Positioning, התאמת Promise, אנליזת מוצר.

בנייה, תכנון ועיצוב מוצר

עבודת ניהול מוצר עם מאפייני ומעצבי חוויית משתמש, עבודת ניהול מוצר עם אנשי שיווק, עבודת ניהול מוצר עם מעצבים גרפיים, תהליכי דוקומנטציה, תהליכי ליווי פיתוח, מתודולוגיות Agile, Scrum, ניהול גרסאות, בדיקות איכות, ניהול ותעדוף באגים, השקה.

ניהול דרישות וליווי פיתוח

חדר מלחמה, אנליזה ודיווח, עבודה עם אנליסטים, הדרכת מדריכים, פיתוח הדרכה, השקת המוצר השיווקי, הטמעה וקונפיגורציית מערכת.

תהליכי Post Development

שימוש בכלי המוצר השונים בתפקידים השונים, כמנהלי מוצר יחידים בחברה, בכניסה לצוות מוצר חדש, בבניית מוצר חדש.

Case Studies 

איך נהיים מנהלי מוצר, ראיונות עבודה, מערכות תומכות בניהול מוצר, AI & Machine learning, סגירת המוצר, מילון מונחים.

Soft Skills, תוספות וקינוחים

Index
bottom of page