top of page

יעוץ מוצר ואסטרטגיה

| מה זה אומר ייעוץ מוצר ואסטרטגיה?

 

נתחיל מהחלק הפחות נעים(סליחה מראש)

לפי כל המחקרים והסקרים 90% מהסטארטאפים הישראלים קורסים תוך 3 שנים מיום הקמתם.

לפי מרבית המחקרים בעולם 70% מהקוד הנכתב לא יהיה בשימוש לעולם או לא מביא ערך.

החלק היותר נעים הוא שזאת לא עובדה מוגמרת, זה לא פשוט אבל המצב ניתן לשינוי.

בעידן שלנו, ניהול מוצר ואסטרטגיה נכונה הם מפתחות מרכזיים להצלחה עסקית.
ניהול מוצר בצורה כזו או אחרת קיים משנות ה 30, הרבה לפני שהחל עידן המחשבים, המפתחים, הבודקים וה AI.

התפקיד הזה "ניהול מוצר" או האחריות הזאת נולדה מתוך הצורך להבין משתמשים, להכיר מקרוב את צרכי השוק, לנסות ולהתאים מוצרים קיימים לפני שמפתחים חדשים שיבזבזו לחברה משאבים רבים, להתחיל מלהגדיר נכון את הבעיות ורק אחר כך לחפש פתרונות טכנולוגיים מתאימים, לקבוע יעדים, למדוד הצלחות וחוזר חלילה.

| איך זה עובד?

שירותי הייעוץ שלי מציעים לכם את הכלים הטובים ביותר להוביל בתחום, עם ניסיון של כמעט 20 שנים בפיתוח אסטרטגיות מותאמות לצרכי הארגון המבוססות על עקרונות ניהול המוצר פרקטיות, בעבודה משותפת עם החברות המובילות ביותר במשק הישראלי והעולמי - המטרה המשותפת שלנו תהיה היא לעזור לחברה שלכם להגיע לשיפור משמעותי בתוצאות, לחדד את צרכי המוצר, לשפר את תוכנית העבודה ולוודא Product Market Fit.

אני מבין אתכם, האתגרים מולם עומדים מנכ"לים ו CTOים בחברות הם אדירים, מניהול עובדים ומשאבים, ניהול המשרד והכלים, תוכניות עבודה, השיווק, המכירות ומה לא, כמוהם גם ניהול מוצר הוא תחום שדורש התמחות, ידע, ניסיון, הכרות עם המתודולוגיות והכוונה מסודרת. יועץ חיצוני  כזה מאפשר לראות תובנות חדשות ולרענן רעיונות, נותן פרספקטיבה חדשה ויעילה, תוך מתן הפתרונות המתמקדים בשילוב של טכנולוגיות וחדשנות, מול שירות מבריק, שיווק איכותי ויעיל ואנליזה מתקדמת.

עבדתי עם עשרות (אולי כבר מאות) ארגונים, אני יודע שלכל חברה יש את הצרכים הייחודיים שלה, את מקבץ העובדים הייחודי רק לה, לכל מוצר את הסם שלו וגם את האתגרים שלו וזה בדיוק מה שמרגש אותי -
לפצח בכל פעם מחדש את דרכו של המוצר להצלחה. 

 
 
 
 
רשימת תכנים

| כך נראה תהליך הייעוץ

לא כל השלבים נדרשים לכל החברות והמוצרים, בשיחת ההכרות (הראשונה חינם) נוכל לקבוע את התוכנית המתאימה

1. הכרות - עם החברה, עם הורטיקל, העובדים והשותפים הרלוונטיים.

2. הגדרת יעדים - ברורים, כמותיים, מוגדרים בזמן.

3. מחקר - שוק, מתחרים, לקוחות קיימים ופוטנציאליים, מחקר המוצר.

4. יזום היפוטזות - רעיונות חדשניים ופורצי דרך שיובילו את המוצר להצלחה בהתאם ליעדים שהוגדרו.

5. גיבוש תוכנית עבודה - Road Map, והגדרת MVP כדי שנפגש את הלקוח הכי מהר שאפשר ונתקן במידת הצורך.

6. אפיון - עיבוד דרישות, UX , UI , איפיון טכני.

7. ליווי הפיתוח - מענה לשאלות, התאמות, בדיקות קבלה. בין אם הפיתוח חיצוני או פנימי.

8. תכנון פיילוטים - עלייה מדורגת, מדידה ותוכנית להצלחה.

9. עלייה לאוויר

10. מדידה - נתונים, דשבורדים ותובנות עסקיות להמשך

ובסיום חוזרים להתחלה. כך סייקל אחר סייקל נצשיך לחדד את המוצר עד שיביא לתוצאות המספקות.

תהליך כזה לא חייב לארוך שנים או חודשים, מתודולוגיות Lean Startup ואג'יל נועדו בדיוק בשביל לייצר תהליך עבודה מהיר שמשיג תוצאות מדויקות בהקדם האפשרי, בהשקעת משאבים מינימלית תוך כדי וולידציית שוק "אובססיבית" קבועה ויעילה.

בואו נדבר

bottom of page