top of page

מחפשת אהבה? יש מצב שהיא מחכה לך בלינקדאין

עודכן: 22 בפבר׳


פרק הבלוג הזה פונה לבנות המין החכם אבל גם לבני המין היפה שמחפשים להצליח איתן.

כמעט 45% מהמשיבים לסקרים מסויימים דיווחו שאפליקציות היכרויות אונליין הן האמצעי העיקרי בו הכירו לצורך דייטים, במקומות נמוכים יותר דרך חבר או מכר משותף, באירועים ופסטיבלים ולאחר מכן ברשתות החברתיות.


אך האם האפליקציות הללו שמבטיחות לנו למצוא אהבה באמת מצליחות?

מהו הקשר בין ה"הבטחה" (Promise) של אותן מפתחות האפליקציות הללו לבין הפיצ'רים שאותם מקדמים מנהלי המוצר שם?

האם הפיצ'רים שמציעים לנו תומכים בהבטחה למצוא לנו אהבה או שאולי הם בכלל מנוגדים לה?


אבל איך כל זה קשור לניהול מוצר?  מבטיח שעוד רגע נגיע לזה.


תוכן העיניינים:


Love

למצוא אהבה בים? לפי המחקרים יותר אנשים מחפשים באונליין


 


בואו נתחיל מהנתונים!

  1. ב-Tinder, היחס בין גברים לנשים הוא: 21.9% נשים לעומת 78.1% גברים. לעומתו ב Bumble נראה שישנם בערך 43% נשים לעומת 57% גברים.

  2. לפרופיל שלך יש בדיוק 3.45 שניות להרשים אותה ובזמן הזה היא בוחנת את הפנים, תחביבים, עבודה, תובנות פוליטיות והאם אתה רוצה ילדים -בלי קשר למה רואים בתמונה שלך.

  3. בעוד שגברים ממהרים להחליק ימינה, נשים מאשרות רק 3 מתוך מכל 100 פרופילים.

  4. בעוד גברים מדברים במקביל בממוצע עם עם 10 פרופילים של נשים בממוצע,  נשים מדברות עם 25 פרופילים במקביל. 

  5. משתמש גבר נכנס כ-20 פעמים ביום לפרופיל שלו, בעוד משתמשת נכנסת 26 פעמים ביום לפרופיל שלה.

  6. נכון לשנת 2023 נעשו 1.6 ביליון סוויפים בטינדר. ביום ממוצע נעשים מיליון סוויפים.

  7. לנשים יש 7 מאטצ'ים ביום לעומת גבר ממוצע עם 5. 

  8. 35% מהמשתמשים באפליקציות ההכרויות משלמים או שילמו על השירות (רובם גברים) בממוצע $243 בשנה.

  9. 45% מהמשתמשים שנשאלו טענו שהם מתוסכלים מהשימוש באונליין דייטינג.

  10. גברים לא מבינים שלפי הנתונים 38% מהנשאלות העידו שיפגשו עם אדם שלא תואם למראה החיצוני שהם מצפים לו, 63% מתעדפים חיבור רגשי ממראה חיצוני - אז יש תקווה.





 


אז איך נשים חושבות ובוחרות?

באופן שהפתיע אותי , ישנם מחקרים רבים מאוד בנושא מה גורם לנשים לעשות סוויפ ימינה (חיובי) בטינדר.

מרבית המחקרים מתארים את אותם הפקטורים בכל פעם, קבלו את ה 5 העיקריים: 


  1. אחי תתלבש מחקר מצא כי תמונות ללא חולצה מקשות על גברים לקבל התאמות באפליקציות הכרויות. בעוד ש 90% מהגברים חושבים שתמונה ללא חולצה יכול לעזור להם להשיג יותר דייטים, גברים שמעלים כאלה מקבלים 25% פחות התאמות. יותר מחצי (!!!) מהנשים שנשאלו חושבות שתמונות ללא חולצה הן סימן לבגרות נמוכה. במחקר אחר נטען ש 76% מהנשים לא ישקלו לצאת עם גבר עם תמונה ללא חולצה. מחקרים מאשרים שגברים לא מבינים את משמעות הנושא ואצל גייז המצב הפוך - סיכויי ההצלחה יעלו כך לכן יעדיפו להשתמש בתמונות כאלה פי 4 שמאשר אלה שמגדירים עצמם כסטרייטים. מקור  | מקור.

  2. מיאהו חתולה נשים נמשכות יותר לפרופילים של גברים עם חיות מחמד באתרי הכרויות, כיוון שתמונות אלו עשויות להעביר רושם של אחריות, חמלה ויכולת לטפח קשרים חמים. לפי סקר מאתר Honest Paws בקרב משתמשים באפליקציות הכרויות בארה"ב,  70% מהמשיבים מאמינים כי כלב בתמונות הפרופיל עוזר להם לקבל יותר התאמות. כמו כן, 60% אמרו שהם יותר נוטים להתאים עם מישהו שיש לו כלב בתמונת הפרופיל. המחקרים השונים מתארים שישנן חיות מסויימות נחשבות ליותר אטרקטיביות מהאחרון, למשל במדינות אסייתיות יעדיפו תמונה עם חתול. ויש גם את החיה שהכי תרחיק אתכם מהסוויפ - דגים. אז לא בטוח שטוב שיש הרבה דגים בים. מקור | מקור.

  3. ועוד לגבי תמונות תמונה באיכות נמוכה, תמונה עם ילד (שאינו שלך), תמונה שיש בה קבוצת חברים ולא ברור מי מהם זה אתה, תמונה עם חדר מבולגן (נראה ילדותי), תמונה שצולמה מול המראה במקלחת (מנסה להיות סקסי), יותר מדי תמונות סלפי (למה אתה לא יוצא מהבית), תמונות שבהם אתה נראה נמוך ממה שאתה באמת, תמונות שבהן אתה נראה עם כובע או משקפי שמש (אולי מסתיר משהו) זוכות לאחוזים נמוכים בהרבה של הצלחה. וודאו שהתמונות שלכם באיכות גבוהה, בטבע או בחוץ.

  4. דבר אלי מילים פשוטות. מילים שיקפיצו אותך נשים טוענות שבאחוזים גבוהים התיאור הטקסטואלי חשוב להן יותר מאשר התמונות והמשיכה הפיזית. החלטת לכתוב? כך תעשה את זה נכון. עשה: המילה "אהבה" תגרום ל 23% להחליק ימינה, מוזיקה 21%, מערכת יחסים 20%, טיולים 18%, הרפתקאה 14%, מכון כושר 14%, "לא מחפש מפגש חד פעמי", תציין את המזל האסטרולוגי שלך. ואם כבר אתה הולך על אימוג'י אז המוצלחים ביניהם הם מחייך 😊, מאוהב 😍, או ספל קפה 🍵. אל תעשה,:אל תלך על חציל 🍆, קקי מחייך 💩 או שטן מחייך 😈. ואל תשאיר את הפרופיל ריק. או אם תציין את מזל האסטרולוגי שהיא חושבת שאינו מתאים לה.

  5. תחושת הביטחון לפי כל מחקר שבו נשאלו נשים מה הפקטור שבגללו ימנעו משיחה ופגישה, הפקטור הוא - תחושת ביטחון. ומסיבה טובה: 30% מהנשים דיווחו שחוו הונאה (catfishing) ממשתמשים שמתחזים למישהו אחר באמצעות זיוף תמונות או/ו מידע אישי. נשים מזהות באופן שלילי פרופילים שבהם לא פרסמו תמונות ברורות מספיק, בפרופילים שבהם לא היה תאור טקסטואלי קצר או ללא תיאור, אם כבר נוצר מאץ' חשש הנשים עולה כשהשיחות לקוניות או כאלה שגולשות מהר מדי לניסיון למפגש ואובר פלרטטנות. 57% מהנשים בארצות הברית חוששות מפני פגיעה פיזית בעת פגישה עם מישהו שפגשו אונליין, וזאת גם הסיבה שמרבית הנשים יעדיפו שהמפגש הראשון יתקיים במקום ציבורי, ללא קשר למטרת המפגש.




 


בואו ננתח מה ניתן להבין מתוך הנתונים על שוק האונליין דייטינג

אפליקציות כמו טינדר ובאמבל מבטיחות לנו חווית הכרויות שלא הכרנו. כאשר בלי מאמץ ומהספה בבית נהנה ממיון של המון פרופילים "רלוונטים" הן יוצרות לנו תחושה של היצע ושפע, כאשר בפועל רק 3 מתוך 100 פרופילים שבהם נצפה באמת רלוונטיים, מתוכם שיחות שלא צולחות ומתוכם מפגשים בודדים, והמחקרים שונים טוענים שרק 1 מכל 30 דייטים שנעשה יפגיש אותנו עם פרטנר שאיתו באמת נרצה להכנס לזוגיות.

בעוד סקר שנערך בשנת 2023 על ידי אתר ההיכרויות OkCupid מצא ש-12% מהמשתמשים דיווחו על אירוסין או נישואין עם מישהו שהכירו דרך האתר, נראה שהנתונים בטינדר נמוכים בהרבה.

אני מניח שמנהלי המוצר בטינדר מבינים שאם משתמשי האפליקציות לא יאמינו שיצליחו להכיר אנשים חדשים - הם ינטשו את הפלטפורמה ובאותו הזמן אם מחר בבוקר האפליקציה תעשה מאמץ אמיתי לגרום לכך שכולנו נמצא את אהבת חיינו אנחנו ננטוש את האפליקציה, לכן המתח צריך להשמר, יוצג השפע והמשתמשים ימשיכו לשלם.

לו טינדר היתה באמת רוצה לסייע לנו למצוא אהבה היא היתה מעלה מחר מספר פיצ'רים ממש פשוטים לפיתוח כמו:

  1. לא לאפשר או להמליץ למשתמשים להעלות תמונה בלי חולצה.

  2. לא לאפשר או להמליץ למשתמשים לא להגדיר את סימן המזל האסטרולוגי שלהם.

  3. להמליץ למשתמשים להעלות תמונה עם חיית מחמד אותה יראו רק משתמשות חובבות חיות.

  4. לאפשר למשתמשים להציג את הרשת החברתית שלהם, כך שתחושת הביטחון תעלה.

  5. וריפיקציה מתקדמת שתאשר שהאתר ביצע את הפעולות שזיהו את המשתמש והתמונה שלו באופן וודאי (כן, יש כזה גם בטינדר, אך כאן יש גם משמעות לאישור החברתי לקיומו של המשתמש).




 

אז למה לינקדאין?

כי כל הסעיפים הקודמים שתארו את הקושי באפליקציות ההכרויות, מתקיימים באתר לינקדאין באופן מובנה:

  1. לא ניתן להעלות תמונה ללא חולצה.

  2. אין מקום שבו ניתן להגדיר את סימן המזל האסטרולוגי.

  3. לינקדאין מציגה את הרשת החברתית והמקצועית שלנו - מה שמעלה את רמת הביטחון.

  4. לינקדאין מבצעת וריפיקציה מתקדמת של מהימנות הפרופיל, ומקשה על פתיחת פרופילים כפולים.

  5. היחס בין גברים לנשים הוא 57% גברים לעומת 43% נשים (מאוזן יותר מטינדר).

  6. טכנית ניתן לפנות לכל פרופיל או להציע להתחבר - גם בלי מאץ'.

  7. לפי מחקרים שונים, נשים טענו שפגשו בלינקדאין גברים "איכותיים" יותר. 

  8. לא יודע מה לומר לה? הפרופיל בלינקדאין יספק לך קצה חוט לשיחות מבוססות משמעות, והסיכוי שתחסם קטן יותר גם אם השיחה לא זרמה, מה שמייצר תחושה חיובית יותר לפנות.

  9. סקר של חברת ההשמה Robert Walters מצא ש-12% מהמשתמשים דיווחו על יצירת קשר רומנטי עם מישהו שהכירו דרך לינקדאין -  נתון גבוה יותר בסיכוי להצלחה וגם בדרך פחות מתסכלת עד למפגש.

  10. אני לא המצאתי את הרעיון הזה, חפשו בגוגל ותראו כמה כתבות קיימות בנושא.


User linked

 

אבל זה בלוג של מנהלי מוצר וחובבי מוצר, מה קשור טינדר עכשיו...

מה אנחנו מנהלי המוצר יכולים ללמוד מטינדר?

ההבטחה

חברות מציגות "הבטחה שיווקית" כמו למשל ההבטחה של קולה: "טעם החיים",  אך מוצרית אין בקולה "טעם חיים" ולא ניתן למצוא על הפחית מדד KPI שמציג כמה טעם חיים יש בפחית. 

כדי להבטיח שפחית הקולה תביא את הערך המוצרי שלה צריך לוודא שיש בה את המרכיבים שהופכים אותה למוצר שלו אנחנו מצפים: למשל כמות מסויימת של מים, כמות מסויימת של סוכר וכמות מסויימת של כוסברה (כן יש - קישור). ההבטחה היא תעלול שיווקי ולא תמיד תואמת את ההגדרה מוצרית. בעוד ההבטחה השיווקית של טינדר היא "מצא את האהבה שלך", תוך כדי חווית "היכרויות קלות ומהנות", ללא לחץ או התחייבות עם "קהילה של אנשים שמחפשים אהבה".

לינקדאין מציגה את עצמה כמקום בו "תפתח את הדלת להזדמנויות חדשות", מבטיחה לעזור לך למצוא משרות והזדמנויות עסקיות חדשות. "בנה קשרים מקצועיים משמעותיים", "קדם את הקריירה שלך" ו"תפתח את המיומנויות שלך".


ה KPI והמטרות

  • אני יכול להניח שבלינקדאין ימדדו את הצלחת המוצר לפי כמות המשתמשים, כמות החיבורים, כמות ההודאות, כמות המשרות המוצאות, וכמובן מרכז הרווח הוא כמות המשתמשים והמגייסים המשלמים.

  • בטינדר יש סבירות לא גבוהה במיוחד שנמצא את אהבת חיינו ובכל זאת בשנת 2023, טינדר הכניסה 1.8 מיליארד דולר!!! בין השאר כי יש שם כנראה מנהלי מוצר שחוקרים ומפתחים פיצ'רים שמצליחים לייצר תחושה אמונה ותקווה. מאוד יתכן שמנהלי המוצר של טינדר לא נמדדים על כמות מאטצ'ים וסביר מאוד להניח שהם כן נמדדים על כמות חבילות מורחבות שרוכשים המשתמשים.


אז מה הקשר בין ההבטחה שלהם ל KPI לפיצ'רים? הוא עלול להיות רופף

  • מוצרים לפעמים מוצאים את עצמך משרתים מטרות להן הם לא נועדו במקור.

  • חברות ביטוח מוכרות לנו אשליית ביטחון ונמדדות על כמה חבילות כאלה מכרו, ובמקביל איך לוודא שכמה שפחות משתמשים יתבעו את הביטוח ויזכו בכספים.

  • קופות החולים מציעות לנו להצטרף לכרטיס "כללית סופר מגה פלטינום פורטה", כשבפועל הן נמדדות על כך שלא נגיע לטיפול ונשאר בריאים, ככל שנשתמש בשירותי הרפואה פחות הם ירווחו יותר. ולכן, יש לנו פרסומות שבהן חמודי התינוק יסביר לנו שצריך לאכול יותר ירקות ולהמנע משומן.

  • חברות האשראי מציעות לנו "חופש כלכלי" שמעודד אותנו לבזבז יותר, אבל למעשה מרוויחות לא מעט על הריביות והחובות שלנו במקרה של אי תשלום.

  • יצרניות הרכב מבטיחות לנו רכבים יקרים עם רמת בטיחות גבוהה ובאותו הזמן גובות מחיר יקר על חלקי החילוף שלהם. יש עוד דוגמאות רבות.



בואו נסכם

אני קורא אליכם מנהלי מוצר יקרות ויקרים גם הרווקים וגם הזוגיים

  1. תוודאו מהם ה KPIים שאותם החברה שלכם רוצה להשיג.

  2. זה חשוב שתפעלו כדי שהמוצר ייצר ערך ומשתמשים מרוצים.

  3. אך זכרו! הפיצ'רים שאותם אתם מקדמים צריכים לתמוך קודם כל ביעדים הנמדדים על ידי החברה ורק אחר כך במשתמשים המרוצים. ההבטחה חשובה אך ללא הצלחת החברה לא תהיה חברה או מוצר. המוצר שלכם מבטיח להיות "טעם החיים"? 🍸וודאו שיש לו סיבה למשלם על השירות 😀.


זה לא פשוט,

אך זה מה שגורם למוצרים המצליחים -

להצליח באמת.


מאחל לכם מוצרים עם הבטחה מרגשת, יעדים מאתגרים ומוצרים מצלחים.

מתוך הסדנה שלי: איך להגדיר יעדי KPI ולהשאר בחיים ואיך עושות את זה החברות המצליחות במשק.


 


כל ה מקורות

  1. https://www.upworthy.com/women-reveal-10-instant-turn-offs

  2. https://mashable.com/article/dating-app-bio-red-flags

  3. https://economictimes.indiatimes.com/magazines/panache/the-math-behind-dating-apps-women-like-only-4-out-of-100-profiles-men-more-likely-to-swipe-right/articleshow/75736043.cms?from=mdr

  4. https://economictimes.indiatimes.com/markets/expert-view/market-leadership-stays-with-psus-stay-invested-as-the-best-is-yet-to-come-ramesh-damani/articleshow/106174564.cms

  5. Medium

  6. https://www.dailymail.co.uk/femail/article-6698349/Tinder-users-reveal-biggest-turn-ons-turn-offs-finding-match.html

  7. https://www.enterpriseappstoday.com/stats/tinder-statistics.html#:~:text=As%20of%202022%2C%20Tinder%20has,2023%20it%20was%20105.9%20million.

  8. https://www.nimbleappgenie.com/blogs/dating-app-statistics/#:~:text=Statistics%20Shows%2C%20366%20Million%20Dating,to%20dating%20app%20usage%20statistics.

  9. https://www.forbes.com/health/dating/state-of-dating/#:~:text=In%20recent%20years%2C%20dating%20has,almost%2027%25%20on%20social%20media.

  10. https://nypost.com/2023/07/14/majority-of-tinder-users-are-in-relationships-or-married-survey/

  11. https://textgod.com/tinder-for-marriage/

  12. https://thebolditalic.com/what-happens-if-you-use-linkedin-as-a-dating-site-7d005b3b1b1f

  13. https://www.linkedin.com/pulse/7-reasons-why-everyone-using-linkedin-dating-timothy-tart/

  14. https://www.linkedin.com/pulse/odds-finding-right-one-michalis-poullis/?trk=article-ssr-frontend-pulse_more-articles_related-content-card


252 צפיות0 תגובות

רוצה לקבל עדכון בפרקים הבאים?

יש!, נתראה בפרק הבא

bottom of page