top of page

כולם מדברים על AI - אף אחד לא מדבר על איזה 🙂

אני רואה בקבוצות השונות שאלות, דיונים וצורך רב בלמידה, שימוש והטמעת AI בארגונים.




קצת נתונים:

  1. 26% מהמשווקים ב-B2B שמשתמשים בצ'אטבוטים ראו עלייה של 10-20% בנפחי יצירת לידים.

  2. לפי הערכות 85 מיליון משרות יימחקו ו-97 מיליון משרות חדשות ייווצרו בזכות AI עד שנת 2025.

  3. צפויה לתרום $15.7 טריליון לכלכלה העולמית עד 2030.

  4. מחקר של Gartner מ-2019 מצא כי 37% מהארגונים כבר משתמשים ב-AI בצורה כלשהי.

  5. יותר מ-1 מכל 4 דולרים שהושקעו בסטארטאפים בארה"ב במהלך 2023 הלכו לחברות AI.

  6. על פי מחקר של Grand View Research, השוק העולמי של AI צפוי לגדול בקצב שנתי של 37.3% מ-2023 ועד 2030.

  7. כ 22% מהחברות מטמיעות AI בעיקר כדי להתמודד עם מחסור בעובדים.

  8. ב- 65% מהחברות משתמשות ב-AI באופן פנימי.

  9. רק 32.5% מהמשתמשים סומכים על תוצאות חיפוש שנוצרו על ידי, למרות השימוש הרחב בטכנולוגיה זו​​.

  10. כולםםםם מדברים על AI, אך AI הוא עולם מלא ושופע ולא דבר אחד, לא כלי אחד ולא שיטה אחת.



מה חדש?

אייפון משולב Siri איתנו מאז 2011, מנוע ההמלצות של נטפליקס איתנו 2006 וב 1997 המחשב Deep Blue של מיקרוסופט ניצח את אלוף העולם בשחמט. יש דעות שטוענות ש AI איתנו משנות ה 50 עם סימולטורי הטיסה הראשונים.

אך כש ChatGPT פרץ לחיינו היו מי שהניחו שזה רגע של שינוי, עידן ה AI היצרני (Gen AI) עלה מדרגה, כולנו התרגשנו מהיכולת של מידג'רני ליצור תמונה של כורסת בצורת אבוקדו.


עם התפתחות הכלים אנחנו רואים ש AI פוגש את כולנו, את כל בעלי התפקידים בארגון, בכל סוגי המשימות המקצועיות ולשימוש פרטי


  1. הצורך בהתמחות ובידע טכנולוגי הגובר בשוק העבודה ובחברה לידע והתמחות בתחום ה- AI. בכל תחום ותחום, מרפואה דרך מסחר אלקטרוני ועד לתעשיית הבידור, מתחיל להסתמך על טכנולוגיות מתקדמות אלו.

  2. קהלים שונים שמחפשים ללמוד על AI - מתכנתים ומהנדסים, דרך מנהלי מוצר ועד לאנשי שיווק ומכירות. הדגש איך כל אחד מהם דורש גישה שונה ללמידה, התאמה של החומר הלימודי לרמת הידע הקיימת ולצרכים המקצועיים הייחודיים שלהם.

  3. ישנם שפע של מקורות למידה: מגוון הרחב של פלטפורמות למידה, מקורסים מקוונים חינמיים ועד לתוכניות לימוד מקיפות באוניברסיטאות מובילות. חשוב לבחור את הנתיב הלימודי המתאים ביותר לכל קהל יעד, בהתאם למטרותיו ולזמן הפנוי שלו. 

  4. חשיבות הנגישות והגמישות: החשיבות של נגישות החומרים וגמישות בזמני הלימוד, צריכים לאפשר לאנשים בעלי מעמדות ותפקידים שונים ללמוד ולהתפתח בקצב המתאים להם.

  5. מקצועיות ועדכניות: ישנה חשיבות של קורסים המועברים על ידי מומחים בתחום, עם דגש על הצורך בתוכן עדכני שמשקף את המגמות והפיתוחים האחרונים בתחום ה-AI. למומחים שונים יעד והכרות שונה,  התמחות בקהלי יעד שונים וכלים שונים.




השונות בין הקהלים השונים לנושא

קבלו את הצרכים שאני ממליץ לכלול בהדרכה בנושא AI של כל אחד מהם:



ידע כללי

דאטה אנג'יניר\ מומחה למידת מכונה

מנתח נתונים / אנליסט

מנהל שיווק

מנהל מוצר

מפתח תוכנה




למידת מכונה


NLP



ראיית מחשב




רובוטיקה




פסיכולוגיה קוגניציה


סימולציות



זיהוי דיבור



התפתחות טכנולוגית וטרנדים חדשים




אבטחת מידע

אתיקה ומוסר




א. מפתחי תוכנה ומהנדסי תוכנה

תחומי למידה רלוונטיים: למידת מכונה, עיבוד שפה טבעית (NLP), ראיית מחשב, ניתוח נתונים.

במטרה: פיתוח יכולות בקודדינג והבנה של אלגוריתמים מתקדמים, כדי ליישם פתרונות AI בפרויקטים.


ב. אנליסטים ומדעני נתונים

תחומי למידה רלוונטיים: ניתוח נתונים גדולים (Big Data), סטטיסטיקה, למידת מכונה, בינה עסקית.

במטרה: פיתוח מודלים חזקים לניתוח נתונים, תחזיות, והבנת תובנות מתוך נתונים גדולים.


ג. מנהלי מוצר ומנהלי פרויקט

תחומי למידה רלוונטיים: הבנת השפעות ה-AI על מוצרים, ניהול פרויקטי AI, אסטרטגיה טכנולוגית, מחקר שוק, סיוע באיפיון, תוכנית בדיקות, חידוד MVP, תוכנית עבודה Road map.

במטרה: למידה כיצד לשלב טכנולוגיות AI במוצרים ובשירותים, והבנה של האתגרים וההזדמנויות.


ד. אנשי שיווק ומכירות

תחומי למידה רלוונטיים: אוטומציה שיווקית, ניתוח נתוני לקוחות, חוויית לקוח AI-מונעת.

במטרה: הגברת ההבנה של כיצד AI יכול לשפר את השיווק והמכירות דרך פרסונליזציה ואוטומציה.


ה. מדריכים, מורים וחוקרים

תחומי למידה רלוונטיים: תיאוריות חדשות ב-AI, חינוך מונע AI, מחקר ופיתוח, שיפור בכלים ומיומניות הדרכה, סימולציית התנגדויות לסילבוס ותוכנית למדינה.

במטרה: חקר פוטנציאל ה-AI לשינוי תהליכי הלמידה והחינוך, ופיתוח מודלים חדשניים.


ו. שאר עובדי הארגון וחובבי טכנולוגיה 

תחומי למידה רלוונטיים: הבנה בסיסית של AI, אתיקה של AI, השפעות חברתיות.

במטרה: רכישת ידע כללי על AI והבנת ההשפעות שלו על החברה ועל העתיד.


לכל אחת מהקבוצות האלו יש צרכים ומטרות שונות, והם מחפשים להבין ולהעמיק בתחומים הרלוונטיים להם. זה מחייב את מזמיני ההדרכה, ואת הארגון/גוף מזמין ההדרכה להגדיר במדויק את ההכשרה הנדרשת ומאיתנו המדריכים להציע מגוון רחב של קורסים, סדנאות, ומשאבים לימודיים, כדי לענות על הצרכים המגוונים (אך ספציפיים) של הלומדים.



ואיפה אתם? 

כפי שאנחנו מבינים עולם ה AI רחב מאוד, יש בו קהלי יעד שונים שמגיעים ממקומות שונים בארגון, עם ידע קודם שונה, עם צרכים שונים וכלים שונים.

בדקו איפה אתם, באיזה אופן הארגון שלכם מכיר ומתפתח בנושאים הללו.

בדקו מהם הכלים שהארגון משתמש בהם היום ומהם הכלים השונים שהארגון מבקש להכיר כלים חדשים.

וודאו שאתם בוחרים את המדריכ.ה הרלוונטים לכל כלי וקהל יעד - סביר שמדריך אחד לא יענה לכלל הצרכים כי מדובר על תחומי שונים עם ידע מוקדם שונה.


אני זמין לשאלות והתייעצות בכל הפלטפורמות


50 צפיות0 תגובות

Comments


רוצה לקבל עדכון בפרקים הבאים?

יש!, נתראה בפרק הבא

bottom of page