top of page

יום בחיי מנהל מוצר

עודכן: 30 בדצמ׳ 2020

מה כולל התפקיד ומה עושים שם כל היום?

למרות שאין לי מתכון, הינה כמה משימות שבהם מתעסקים רוב מנהלי המוצר ביום יום


  1. קשב. אני מתאר ניהול מוצר כמו הורות. אתם תצטרכו להכיר וללמוד את המוצר שלכם, את השוק, החברה, והמתחרים הכי טוב שאפשר. עד שאתם בעצמכם תהיו המוצר, תחיו אותו, ותדעו לפניו מה הצעד הבא שהוא צריך או עומד לעשות.

  2. מחקר - אין סוף לידע, השוק משתנה בכל מיצמוץ ולנו אין ברירה אלא להמשיך לחקור מה הדבר הבא שהמוצר שלנו יכול לעשות, למי עוד הוא יכול להתאים.

  3. איפיון Design - הרבה מאיתנו קופצים לשלב הזה כראשון, אבל למעשה הוא שלישי או אפילו מתקדם יותר. מוצר טוב הוא לא זה שממשיכים לפתח כל הזמן, לא צריך להאכיל את הילד 29 שעות ביממה כדי שיגדל. מוצר טוב יכול להיות עם 0 פיתוח (Zero development ראו ערך). בואו ניתן לילד לאכול כי טעים ולא רק כי צריך. לכן עדיף שנפתח רק אחרי שהבנו שחייבים ולא כי צריך להמשיך לפתח. 

  4. החברים הכי טובים של המפתחים - אין לנו ברירה, שונים ו"מוזרים" ככל שהם יהיו, האנשים שאלה שמתרגשים מ"קוד יפה" הם השותפים שלנו לדרך, בלעדיהם לא נצליח להניע כמעט שום פרויקט, קשר בריא בין מנהלי המוצר למפתחים הוא המפתח להצלחה. תשקיעו זמן במערכת היחסים הזאת ולא רק בדרישות הכתובות.

  5. קשרי לקוחות Customer focal point - שואלים "מהו זמר בלי קהל?" אצלנו זה אותו הדבר בלי לקוחות אין מוצר. המוצר שלנו נועד להביא ערך, לשנות, לייעל או להקל על הלקוחות שלנו (גם אם אינם משלמים או אינם משלמים עדיין). קשרים חברתיים עם הלקוחות שלנו הם חובה, פתיחות ופידבק שוטף נדרשים להצלחה. עסקית או בין אישית נסו לראות איך אתם מקרבים אותם אליכם.

  6. קשרי הנהלה - מנהלי מוצר טובים יודעים להפוך את היעדים שהציבה החברה ליעדי המוצר, הם יודעים לבנות Road Map מובנה ומסודר שיוביל את המוצר להצלחה. הלקוחות וההנהלה לא תמיד ידעו לומר מה המוצר צריך לעשות, לכן עלינו להיות מאוד Pro-Active לשאול, לחקור, להציע ולנסות.

לסיכום: זאת לא משימה אחת, כל המשימות אפשרייות כל עוד הן משרתות את המוצר, אין חוברת מתכונים, אבל מה שכן אני יכול להמליץ הוא לנסות לדעת "הכל" או לפחות כמה שיותר, להיות קשובים לכולם ובעיקר לכל מה שנוגע במוצר שלכם.

אני ממליץ להתחיל את היום עם רשימת משימות ופגישות יומיות, ולוודא באיזה אופן הן תורמות למוצר.

אני ממליץ על תקשורת פתוחה ומאפשרת, בתוך צוות המוצר ומול המפתחים, תשתפו הכי הרבה ידע שאתם יכולים, כיווני מחשבה, תחומי מחקר, כתבות - כי אין לדעת מאיפה תבוא הבוננזה המוצרית הבאה.


רוצים לשמוע עוד?

יש לך שאלה?

אני זמין בכל שאלה

180 צפיות0 תגובות

רוצה לקבל עדכון בפרקים הבאים?

יש!, נתראה בפרק הבא

bottom of page