top of page

מה חשבתי לעצמי ביום שהחלטתי לכתוב ספר בנושא "ניהול מוצר"?

עודכן: 15 במרץ 2022




הילד.

מאז שאני זוכר את עצמי התרגשתי מהמפגש בין משתמשים לבין טכנולוגיה ותמיד ידעתי שלחקור ולאפיין את הרגעים הללו זה הדבר שאני הכי אוהב ונהנה לעשות. הייתי ילד מוזר וסקרן עם אובססיה למכשירי חשמל - כמה אהבתי מכשירי חשמל? הייתי מתרגש אפילו ממכשירי חשמל שלא היו לנו בבית.

יותר משאהבתי את משחקי הוידאו בקניון, התלהבתי מחנויות מכשירי החשמל והמחשוב.

כל כך אהבתי מכשירי חשמל, כשהייתי רואה ארגזים של מוצרי חשמל ברחוב הייתי מחפש את חוברות ההפעלה שלהם. הייתי קורא את החוברות בהתרגשות כאילו הן קומיקס, מתרגש מהפיצ'רים שלהם, מהיכולות, מהקידמה הלא נגמרת והמורכבות הטכנולוגית. ידעתי הכל על כל טרנד של כל דגם טלוויזיה ומערכת סטריאו, ממדיח שומר שבת ועד פוד-פרוססור מהפכני שיכול לקצוץ ירקות לקוביות.






הקולגה.

מאז 2004 אני עוסק בניהול מוצר, הייתי מנהל מוצר בימים שבישראל עדיין לא קראו לתפקיד "ניהול מוצר".

היוםאחרי 16 שנים ומספר לא מבוטל של משרות שונות בניהול מוצר במגוון חברות, מראש העין ועד בדנמרק, בין הגבינות של איטליה וליד הבר היחיד בנס ציונה, בקור של מיניאפוליס ובחום של בסיס צבאי של צבא ארה"ב. אספתי לאורך השנים ים של חוויות והזדמנויות ללמוד ממנהלי המוצר הטובים ביותר שיש, השתתפתי בקורסים רבים ומעניינים: ניהול התלהבות, קורס ה-UX הטוב בישראל (תודה טל פלורנטין), סדנאות שירות, סדנאות מנהלים, Growth, ,Marketing שירות, תמיכה ופיתוח. שימשתי כ-CPO, כ-VP וכ-Director.

לא משנה מה היה התפקיד או הטייטל, דבר אחד השתדלתי לעשות בכל מקום בו הייתי - תמיד שמחתי לארגן את הידע והתובנות שיש לי ולהעביר אותם הלאה. לקולגות שלי, לעובדים, למנהלים, לצוות מקביל, ללקוחות, לשכנים ולכל מי שרק רצה לשמוע. לאורך השנים הכשרתי כמה מאות מנהלי מוצר ונראה שסקרנתי עוד כמה מאות חברים, מכרים וזרים :-), בבלוגים, באתר בקבוצות הפייסבוק והוואטסאפ, בטלפון ובמייל - הכל באהבה גדולה.





הניסיון.

גדלתי לצד התפתחות תחום ניהול מוצר, בעידן שבו לא היו קורסים או הכשרה אקדמית רלוונטית. לשמחתי, לאורך השנים הראשונות בקריירה היו איתי המון אנשים מדהימים ומלמדים. אני באמת בר מזל, מכל אהוביי השכלתי ואני אנצל את ההזדמנות הזאת להודות להם גם כאן (עופר, רוית, ענבל, שרון, מיה, אירית, מירב, ליאור, שלומי, נילי, מיכל, ניר, אלדד, לינה, דני, יעל ומאי), איזה כיף שהיתה לכם סבלנות אליי, לסקרנות ולחפרנות שלי. תודה לכם שלא חסכתם בהשקעה ובשיתוף ידע.



לאורך השנים דבר אחד כל הזמן חסר לי, הבנתי שניהול מוצר הוא תחום אינסופי! ים של ידע וניסיון שנצברו לאורך השנים אף פעם לא הרגישו לי מספיק. כל יום (גם היום) יש משהו חדש ללמוד, משימות מסוגים שונים והמון אחריות! מלא מלא מלא אחריות. אם זה לא עובד אז צריך לשפר את זה ואם זה עובד אז צריך לשפר עוד יותר.

אז למדתי דרך הרגליים: חקרתי וטעיתי, אפיינתי ושברתי, העליתי מוצרים שגם לא פעם נפלו, חוויתי לא מעט כשלונות והרבה מאוד הצלחות.

היו לי הרבה מדריכים, אבל לא היו לי נהלים. לא היה לי ספר, חוברת או Checklist, היכרתי ולמדתי לאורך השנים כלים רבים ושונים אבל מעט מאוד מהידע היה מאורגן וכתוב.

בתעשייה אומרים "ניהול מוצר זה הכל" ובאותו הזמן לא מסבירים מהו ה"הכל" הזה. בשנים האחרונות יש לא מעט קורסים בניהול מוצר, אך ארגונים ומוסדות שונים מציגים סילבוסים שונים לחלוטין ואחריות אחרת, פריזמה שונה ומשימות שונות ומגוונות.

לו רק היה ספר שמסביר שלב אחרי שלב מה זה אומר לנהל את המוצר.

לו רק היה מדריך שישמש ארגז כלים, לא בהכרח רק למנהלי מוצר, גם למפתחים, בודקים, אנשי מרקטינג, מנהלים, שירות לקוחות, תמיכה, אנליסטים.

לו רק היה Checklist המתאר ומפרט איך עושים מחקר משתמשים, איך נכון לכתוב אפיק, איך לזקק MVP, מהם ה-Soft Skills הדרושים, ויהיו בו הסברים שלב אחרי שלב ובעברית, כדי שנוכל להיות בטוחים שלא שכחנו שום שלב.





הספר.

אז הנה יש! הספר: "מנהלי המוצר של המחר" הוא זיקוק של כל הידע והכלים שאספתי בתחום הזה ב-16 השנים האחרונות. הספר שם במרכז את תחום ניהול המוצר אבל הוא ממש לא מיועד רק לעוסקים בניהול מוצר. הספר מקבץ את מרבית הנושאים והמשימות הכלולים באחריות תחום ניהול המוצר. הוא מגובה בניסיון רב בעבודה עם חברות שונות, במחקרים שבוצעו והיכרות מעמיקה עם תעשיית ההייטק הישראלית והבינלאומית.

ניסיתי לכתוב את הספר ממש כמו Cookbook - בעברית, בגובה העיניים, ישיר, קצת ציני ודי סחי, כדי שיהיה הכי ברור והכי נעים לקריאה.





תשמעו, זה לא היה פשוט לעשות Memory Dump לכל מה שאני יודע.

אין לי מילים לתאר את התחושה שעולה בי כשאני לוקח את כל השיטות והכלים ומעלה אותם על Word, להפוך אותם לדפים, פסקאות, לאגד אותם לספר, לאפשר לכל מי שרוצה לצרוך אותו, לקרוא אותו כפי שנוח לו. מנהלי מוצר בפרט והייטקיסטים בכלל יוכלו להסכים איתי או להתנגד, לבקר אותי או לחזק, אני מקווה להעשיר את הידע למי שלא מכיר את התחום (או מכיר חלקית) ומקווה לסדר את הרעיונות והמחשבות לאלה המנוסים שמכירים את התחום.


ההתרגשות.

כן. אני מתרגש ממש :-)

הלב שלי מושקע בכל מילה ושורה בספר הזה.

הספר הוא מוצר והדבר שהכי מרגש אותי במוצרים - הוא היכולת להביא ערך למשתמשים. אני מאוד גאה בספר הזה ומקווה שהוא יסייע לכל מי שיבחר לקרוא אותו.

אם הגעתם עד לכאן, אז תודה לכם, קריאה נעימה ומוצרים מדהימים!










579 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentários


רוצה לקבל עדכון בפרקים הבאים?

יש!, נתראה בפרק הבא

bottom of page